If Type II

 

IF-clause               Main clause

           Simple Past            would + verb          

මෙහි would යන පදය වෙනුවට could, might, should යන පදද යෙදිය හැක.

If එකත් සමග සාමාන්‍යයෙන්“was” යෙදිය නොහැක.ඒ වෙනුවට “were” යොදයි.

ü If I were

û  If I was

ü If he were

û  If he was

ü If it were

û  If it was

ü Mike's mother were

û  Mike's mother was

 

·       If he had more time, he would learn karate.

ඔහුට තව වෙලාව තිබුනා නම් ඔහු කරාතේ ඉගෙන ගනියි.

·       If they told their father, he would be very angry.

ඔහුන් ඔවුන්ගේ පියාට කීවා නම් ඔහු තරහා ගනීවි.

·       If he were here right now, he would help us.

ඔහු දැන් මෙතන සිටියා නම් අපිට උදව් කරාවි.

·       She would spend a year in the USA if it were easier to get a green card.

ග්‍රීන් කාඩ් එකක් ලබාගන්න ලේසි උනා නම් ඇය ඇමරිකාවේ අවුරුද්දක් ගත කරාවි.

·       We would help you if we knew how.

අපි දැනගෙන සිටියා නම් උදව් කරනවා.

·       If I felt better, I would go to the cinema with you.

ඔයාට සනීප උනා නම් මන් ඔයා එක්ක ෆිල්ම් එකක් බලන්න යනවා.

·       She would not talk to you if she were mad at you.

ඇය ඔයාට පිස්සුවෙන් ඉදියා නම් ඇය ඔයාට කතා කරන්නේ නැහැ.

·       If he trained every day, he could represent his country

ඔහු හැමදාම පුහුනු උනා නම් ඔහුට ඔහුගේ රට වෙනුවෙන් පෙනී ඉන්න පුලුවන්.

·       If I had a little more money, I could buy a car.

මට සල්ලි ටිකක් තිබුනා නම් කාර් එකක් ගන්න  පුලුවන්.

·       If I were you, I would not worry

මම ඔයා උනා නම් මම දුක් නොවේවි.

 PRESENT CONTINUOUS CONDITIONAL (If Type II)

 

If clause (condition)                 Main clause (result)

If + simple past            present continuous conditional.

 

·       If Mike's mother were alive, she would still be correcting his grammar.

මයික්ගේ අම්ම ජීවත්ව ඉදියා නම් ඇය  තාමත් ඔහුගේ ව්‍යාකරන හදමින් ඉදියි.

·       I would be working in Italy if I spoke Italian.

මම ඉතාලි කතා කලා නම් මම ඉතාලියේ වැඩ කර කර ඉදියි.

·       She wouldn't be living with Jack if she lived with her parents.

ඇය ජැක් සමග ජීවත් නොවෙමින් නොඉදීවි ඇය ඇයගේ දෙමව්පියන් සමග ජීවත් උනා නම්.

·       You wouldn't be smiling if you knew the truth.

මම සිනාසෙමි ඉන්නේ නැති වේවි ඇත්ත දැනගෙන ඉදියා නම්.